A journey through South-East Asia!

Hoi an, Nha Trang, Dalat

Hoi an, part 2

Nou de planning is weer helemaal omgegooit!

We hebben de kookles en My Son geskipt. Na het passen van mijn pak en bir haar jurk kwamen we bekenden uit halong bay tegen: Joanna en Sean uit Brighton (UK). Een heel relaxt stel waar we een goede klik mee hadden.

We zijn met z'n vieren wat gaan eten en daarna naar "the good and cheap bar" (de naam zegt genoeg) Uiteindelijk geeindigd bij de infinity bar waar een hele mooie (beerpong) tafel stond, daar hebben we ook goed gebruik van gemaakt! We hebben daar 2 belgen, een nederlands stel en nog 2 gasten uit de (UK) "ingemaakt" Het was dus een gezellige drukke boel. Onderweg naar de infinity bar wilde Mister Chow (van the Hangover) nog dat we een biertje bij hem kwamen drinken!! Naja deze "propper" leek er spreeeeekend op!!

De eerste dag op het strand hadden we gelijk weer door dat Hoi An een toeristisch plaatsje is. De fietsten moesten we ergens plaatsen waar we geld moesten dokken, daarnaast werden we gelijk naar een bedje gelokt waar we voor geld konden liggen. Dat kon beter, dachten we 2 dagen later! We zijn 300m verder gefietst waar we bij een klein dorpje (naja.. 6 huisjes..) de duinen over zijn gestoken. We hadden daar het stand helemaal voor ons alleen!

Eind van de middag hadden we onze laatste paspoging. Gelukkig de laatste.. want wéér om een bepaalde tijd ergens zijn.. Aan die verplichtingen begonnen we ons wel een beetje te irriteren ;-)

's avonds zijn we met Sean en Joanna wat gaan eten en hebben vervolgens besloten om met z'n vieren te gaan snorkelen rond om Cham Island. Er werd ons verteld dat het water 30 graden is, dus dat beloofde veel tropisch! Ongelofelijk dat zeewater 30 graden kan zijn!!

Waar we niet echt blij van werden was dat er ook kwallen zo groot als een voetbal rond dobberde. Voordat we ook maar in het water waren kwam er al 1 op de boot afgezwommen.. GROOOT!!

Bir had haar angst gelukkig overwonnen en het was net alsof we in een aquarium van een dierentuin aan het zwemmen waren! Er waren super veel verschillende vissen hebben onder andere Barracuda's, Flute fish, en Emperor fish gezien. Fer heeft zelfs nog een octupus gezien met zijn super divetalent! Hij dook even 4 meter onderwater en kwam na 1,5 minuut weer eens bovendrijven.

Na 2,5 uur snorkelen is het dan eindelijk tijd voor een heerlijke seafood lunch en een beetje relax tijd op Cham Island. Al met al weer een heerlijk relax dagje.

Daarna hebben we even lekker onvietnamees een Burger met patat gegeten bij een bar waar Manchester City - Arsenal opstond(die kon Sean natuurlijk niet missen) daarna gepoold, waarbij we elk potje hebben verloren... (kwam ECHT niet door Birgit...)

Nha Trang

Het Engelse stel zou de volgende dag verder naar Cambodja reizen en wij verder naar het zuiden van Vietnam. Om 18:30u vertrok de sleepersbus naar Nha Trang. De sleepers waren volgens Aziatische maatstaven gemaakt, want wij pasten er allebei niet zo goed is... En met een rit van 12 uur is dat niet zo prettig... We kwamen er gelukkig al snel achter dat de bus niet helemaal vol zat en we hebben de 4 plekken op de achterbank toegeeigend. We hadden gehoord dat je achterin wel de meeste hobbels pakt, maar dat hadden we er wel voor over. Maar.. het klopt wel! tussen de gaten en hobbels in de weg hebben we toch wat uurtjes kunnen slapen.

We hadden niet echt positieve verhalen gehoord over Nha Trang, dus waren we van plan om er 1 nachtje te blijven en daarna weer door te reizen naar Dalat. De bus naar Dalat zat echter vol de volgende dag dus moesten we ons 2 nachtjes vermaken in het Russische vakantieresort. Meer was het eigenlijk niet... Alles stond er vertaald in het Russisch en we hoorde ook alleen maar Russisch om ons heen. Er waren alleen hotels, shoppingmalls etc te vinden en alles werd keurig netjes opgeruimd en schoongemaakt op straat, erg niet-Aziatisch. Toen we over de brug een oude tempel bezochten, zagen we gelijk het andere gedeelte van de stad, het wat armere gedeelte, maar wel met de gezellig en bekende Vietnamese uitstraling.

We hebben de volledige dag die we hadden een scooter gehuurd en zijn naar de Ba Ho waterval gereden. Dat was wel even wennen... Op een weg met allemaal gaten en vrachtwagen en bussen die langssjezen! Respect hoor Rob en Josine dat jullie Zuid-Oost Azie met de motor hebben gedaan! Gelukkig is Fer een goeie chauffeur en raakte we al snel gewend aan de regels... Wie als hardste toetert mag eerst :-) Als je een medescooter nadert teminste.. anders is het gewoon wie groter is mag eerst. O ja, en neem de binnenbocht, anders snappen de andere weggebruikers niet dat je afslaat.

Bir voelde zich die dag al niet zo lekker en had last van haar buik. De waterval was een hele klim dus erg vermoeiend, maar zeker de moeite waard. Met Bir ging het niet echt beter die avond, dus hebben we lekker een filmpje gekeken op bed en zijn vroeg gaan slapen.

Dalat

De volgende dag zijn we vroeg naar Dalat vertrokken. De vier uur durende rit heeft Bir maar net overleeft, aangezien de gezondheid niet echt beter wilde worden. Toch maar aan de antibiotica, die ik gelukkig preventief mee had gekregen. De dag dat we aankwamen hebben we daarom ook niet veel gedaan. 's avonds nog wel in het hostel gegeten, waarna het een karaokefeest werd. Fer is nog even de stad in gegaan met de rest. We zitten echt in een super hostel! (Backpackers Paradise) De leukste die we tot nu toe hebben gehad. Het stel dat dit runt is super aardig. Nu zitten we ook lekker beneden op de bank met de hond op schoot en de thee wordt elke keer bijschonken.

De volgende dag voelde ik me gelukkig al iets beter. Dat scootertje in Nha Trang beviel ons wel, dus hebben we vandaag ook gedaan. Je ziet toch de wat mooiere plekken en rijdt langs de kleinere dorpjes en bergweggetjes al je de stad uit rijdt. we hebben de Elephant Falls bezocht wat nogal een avontuurlijke klim bleek. Alles super glad door de modder, maar het resultaat was geweldig! Super mooi daar!

Na nog een tempel en de grote blije dikke Budha bezocht te hebben, zijn we naar een authentieke zijdefabriek geweest. Super leuk om te zien hoe de cocons tot mooie kleden worden omgetoverd! Daarna in de regen terug gescooterd. (eindelijk komt het regenseizoen dan toch om de hoek kijken)

Morgen gaan we canyoningen met een Engels stel die hier ook in het hostel zit. We hebben al heftige verhalen gehoord. Onder andere abseilen van een waterval en terecht komen in "the washing machine" Hopelijk komen we er levend uit! :-)

Daarna volgt onze trip verder naar Ho Chi Minh. We zijn ook wel nieuwschierig naar een ander land nu, dus zullen we snel oversteken naar Cambodja.

Daar horen jullie weer van ons! :-)

love X

opa en oma

Tsjonge jonge, wat een belevenissen allemaal, mooi.
Geniet er van, over een tijdje zitten jullie weer in het saaie Nederland en en is het misschien wel koud.
Liefs

Wineke

Wat een avontuur, leuk om mee te kijken.
Enneh vergeet niet te GENIETEN!!!!!

Derk

Geweldig om te lezen wat jullie allemaal meemaken!

Annemarie

Echt zoooooooooooo (x100) leuk dit allemaal te lezen!!! ????

Annemarie

Die vraagtekens moeten hartjes smiley zijn.. #tabletsdoenvaaknietwatikwil.com

Jans

Geweldig om mee te lezen. Leuk geschreven ook! Ben benieuwd naar het canyoningen.

Patricia

Heeee, echt brood met Nutela...wat wil je nog meer. Lekker