A journey through South-East Asia!

Halong Bay, Hue & Hoi An

Halong Bay

In Hanoi hebben we in ons hotel een tour naar Halong Bay geboekt. Na een tijd op inernet gesurfd te hebben (we willen niet nog een keer opgelicht worden), bleek het bij ons hotel veel goedkoper te zijn!

Halong Bay staat op de werelderfgoedlijst van UNESCO. Op de 1500 vierkante km dat het beslaat, liggen iets minder 2000 kleine eilandjes/rotsformaties (de limestones)

En wat een paradijs! Dit is pas echt vakantiegevoel! Het is een best prijzig tripje (115 EUR pp) maar wat krijg je er veel voor terug!

De eerste dag een tocht met de boot tussen de kleine eilandjes. Tussendoor nog een gigantisch en mooie grot ingeweest (waar de foto's van mislukt zijn). Er werd van te voren gezegd dat we gingen kayaken, waardoor Bir en nog 2 andere Australiers de grot op de blote voeten hebben bewandeld

Laughing
Vanuit deze grot werden we opgehaald door een kleiner bootje, waarmee we naar een baaitje in de baai zijn gebracht om uiteindelijk (toch) te gaan kayakken.

Weer op de boot konden we aanvallen aan het diner. Toen we dachten dat er nu echt niets meer zou komen, kwamen ze vrolijk nog wat bordjes met heerlijks brengen. Aan dit Vietnamese eten kunnen wij wel wennen!

Na het eten hebben we nog een biertje gedaan met de rest van de groep. Fer is nog wat langer blijven hangen en heeft met Chris (Engelsman) zitten nachtvissen (helaas zonder succes). We verbleven dit nacht in onze schattige cabine op de boot.

Na een vroege zwempartij (7u ontbijt, 7:30u zwemmen) naar Catba island gevaren. Dit is het grootste eiland van Halong Bay. Op dit eiland zijn we gaan hiken waarbij we de avontuurlijke route hebben gedaan. Na aardig wat geklim en geklouter, waarbij we bij elkaar minimaal een emmertje vol hebben gezweet, konden we genieten van een betoverend uitzicht. Zoiets hebben we nog nooit gezien!

Monkey Island

Hierna naar Monkey Island gevaren. Toen het in zicht kwam, kregen we gelijk een smile op onze gezichten. Een paradijsje in een paradijs! Monkey Island is 1 van de eilandjes waar een resort op is gevestigd en een mooi strandje heeft. Hier hebben we de rest van de dag lekker op het strand gelegen en 1 nachtje in een bungalow geslapen. Helaas moesten de de volgende dag al weer vroeg vertrekken om weer naar Hanoi te reizen.

In de busreis terug naar Hanoi hebben we twee Nederlanders, Jur en Anouck, uit Den Haag ontmoet. Die avond hadden we afgesproken om wat te eten. Het bleek dat er nog andere Nederlanders in town waren die zij eerder op de reis hadden ontmoet. Heerlijke bbq chicken met springrolls en groenten op zijn Vietnamees gegeten en aardig wat biertjes gedronken voor maar 25 EUR voor 7 personen! Jur bleek die nacht om 00:00u jarig zijn, dus dat was natuurlijk een reden voor een biertje/shotje in de stad. Zij zouden de volgende dag rond dezelfde tijd naar Ho Chi Minh (Zuid-Vietnam) vliegen, als wij naar Hue zouden doen, dus hebben we nog een taxi gedeeld. Wie weet komen we ze nog tegen in Cambodja.

Hue

8 september zijn we vanuit Hanoi naar Hue gevlogen. Vanuit hier zou het nog ongeveer 3 uur met de trein naar Hoi An zijn. Alleen... dan moet er nog wel een trein gaan natuurlijk! In het laagseizoen blijken er minder treinen te gaan en aan het eind van middag konden we geen ticket meer krijgen. Dan maar een overnachting in Hue en hier even rondgewandeld en gegeten. Er bleek een "braderie" te zijn, dus daar hebben we ons wel vermaakt. Om half 8 's ochtends zijn we weer met de bus naar Hoi an gereden.

Hoi an

In Nederland hadden we opgezocht dat 9 septemeber volle maan zou zijn en er een hiervoor een leuk festival in Hoi An zou zijn. Wat blijkt.. het festival was op de 7e!!!!!! Dit was echt wel even balen, aangezien we dit echt super graag mee hadden willen maken. Iedereen laat een lampion op en laat bootjes met lichtjes erin op de rivier. Dit zou een prachtig spektakel zijn geweest.

Van Canadesen op de boot in Halong Bay hadden we een goed restaurant als tip meegekregen in Hoi An. Hier maar als troost lekker 3 gangen besteld, eigenlijk boven ons budget maar goed.. Hoi An is verder een heel fijn knus stadje wat bekend staat om de kleermakers. Er zijn hier ongeveer 400 kleermakers die natuurlijk allemaal willen dat jij daar een pak komt laten maken. Er komen dus veel mensen op je af, ook buiten het stadje die een praatje maken, en dan uiteindelijk vragen of je hun kleren wilt zien. Dit is soms wel vervelend, maar we hebben nu wel door wie er wat van je wilt. Als je gelijk zegt dat je geen kleding wilt gaan ze gelukkig snel weg.

In de stad hangen overal gekleurde lampionen die savonds aangaan. S' avonds hangt hierdoor een mooie fijne sfeer. We zullen hier ook wat langer blijven. Vandaag heeft Fer een pak uitgezocht en Bir een jurk voor de bruiloft van Marieke en Frank. Morgen gaan we voor de eerste keer passen! Spannend! Verder hebben we een fiets gehuurd en door het stadje gefietst.

Morgen gaan we op de fiets naar het strand om lekker niks te doen! Want dat is ook heel belangrijk en mogen we niet vergeten

Tongue Out
. Vrijdag staat een kookles op het programma waar we wat Vietnamese gerechtjes leren, die we in Nederland natuuuuurlijk voor jullie gaan maken! Daarna zijn we nog van plan om een scootertje te huren en de omgeving van Hoi An te bekijken. We zijn dan ook van plan om naar My Son, een tempelcomplex, te rijden.

Tot horens!!!

Xxxx

Hellen

Wat een belevenissen allemaal. Bij thuiskomst mag je mij ook Vietnamese kookles geven.

Mila

Heyyy Bir, Wat een avontuur!! Geniet ervan! xx

Patricia

Mooi weer om lezen kids, bij jullie is het nooit saai. Ben benieuwd naar Fer zijn pak, en natuurlijk naar Bir haar jurk. Ik wacht vol verwachting af wanneer het pakje bezorgt wordt. Jammer van het volle maan feest. Maar toch weer leuke mensen ontmoet. Dikke kus en lekker genieten.xxx

opa en oma

Heerlijk allemaal!!!!!!!

Wineke

Hoi! Leuk dat jullie zo goed te volgen zijn.
En wat een belevenissen allemaal. Goed bezig.

Frank

Mooie verhalen allemaal ???? geniet er lekker van! Ben zeer benieuwd wat voor mooi pak/jurk jullie hebben laten maken...
Enjoy! X