A journey through South-East Asia!

Bangkok

Daar zijn we dan! In Bangkok! Zonder onze backpacks...

Na een week van afscheid nemen van onze lieve familie, vrienden en collega's (die we erg gaan missen) zitten we in het vliegtuig. We hadden 1 uur om over te stappen in Istanbul. En aangezien ons vliegtuig een half uur vertraging had was het nog even rennen! En wat blijkt... Turkisch Airlines had geen tijd meer om de bagage over te hevelen naar ons nieuwe vliegtuig naar Bangkok... Ons hele leven voor de komende 3,5 maand staat dus nog ergens in Istanbul te wachten. Op het vliegveld hebben we een formulier in moeten vullen zodat, als de bagage gearriveerd zou zijn, gelijk naar het hotel gebracht zou worden... en hebben wat toiletspulletjes meegekregen.

We hebben niet veel kunnen slapen in het vliegtuig dus uitgeput van de lange reis en van een nacht overslaan komen we aan in onze mooie en schone B&B, weer een meevaller!! Het is mooi weer dus vinden we het zonde om nog een dutje te gaan doen en gaan gelijk de stad verkennen.

Hoeveel we er ook voor gewaarschuwd waren, we lieten ons gelijk oplichten door de eerste de beste tuktuk driver. We wilde graag naar Chinatown maar hij gaf aan dat het vanaf 19:00 uur open zou zijn. Dan maar naar de riverside, maar een straat verder zette hij ons af bij een boottour (van zijn broer??). 50B verder, geen steek verder gekomen en geen zin in een veel te dure boottour zijn we maar ergens een noodlesoepje gaan eten en lieten ons daarna naar een shoppingmall brengen door een aardige TukTuk chauffeur! Zuiplein zou denk ik 10 keer in deze mall passen.. Wat een winkeltjes en hallen!!

We bleken toch echt te moet te zijn en dachten wel even naar onze B&B te lopen. Echter bleek dit 2,5 uur te zijn! Toch hebben we stug doorgelopen en liggen nu (20:00u Thaise tijd) lekker op bed dingetjes voor morgen uit te zoeken.

De eerst dag Bangkok was niet helemaal wat we ervan verwacht hadden. Wat een verkeer, TukTuks, Taxi's, mensen, (erg vreemde) geuren en hitte! Door dit alles heen zie je toch een hele mooie stad met een goeie sfeer, waar wij hopelijk morgen heeeeerlijk uitgerust op een andere manier van gaan genieten!

(Ik heb net nog even contact gehad met de eigenaresse van onze b&b (we hadden haar telefoon nummer opgegeven op het vliegveld) en jawel vanavond hebben we als het goed is ons leven/Backpack terug)

Liefs uit Bangkok!!!

Marcel en Lydia

Gelukkig dat de backpacks weer in zicht zijn!

Marjan

Tuk, tuk, we had nog gewaarschuwd ????. Hadden wij ook in Peking. Mijn koffer was niet meegekomen. Loop je daar in onzekerheid in de vermaledijde hitte met een lange broek en onderbroek van Fred aan op de Chinese muur te hopen, dat je koffer meekomt. Nou je voelt je dan echt ontneemt.

Opa en Oma

Nou ja, alles is nieuw en vreemd.
Op de duur leren jullie het wel.
En samen blijven ,dan ben je altijd sterk.
Geniet er maar van,

Annemarie

Whoeiiii super leuk dit! :-) Bedank voor de update, fijn te weten dat alles (naast wat backpack omstandigheden) goed is! Hopen dat jullie vandaag optimaal van de stad kunnen genieten..ENJOY!

X

Marjan

Wij gaan zo naar bed. Voor jullie goedemorgen. Genieten saampjes van Bangkok. Enne Chinatown is heeeel de dag open. Hier kan je echt verdwalen tussen de Chinezen en de prullaria ????. Pas goed op elkaar en heb plezier.

Chang Noi

Bangkok is een reuze stad. Ga naar de rivier (Chao Phraya) en neem de Express boat en bezoek de Wat Arun. Ga naar de bloemen markt in China Town. Loop gewoon rond, verdwaal en neem dan een taxi terug naar je B&&. Maak een rit met de Skytrain (BTS).

Chang Noi

ddd

Patricia Stolk

Hoi kids, hoop dat jullie nu wel je backpack terug hebben. Veel plezier

josine

Hihi mooi avontuur! Veel plezier!!

Pa

Geniet met volle teugen !, blijf blij !